En lönsam investering

En professionellt skapad logotyp och grafisk profil ger ditt varumärke en alldeles egen visuell identitet. Du signalerar att du är en seriös aktör, står för kvalitet och tar en tydlig plats i myllret av konkurrenter. Investeringen ökar chansen att skapa förtroendefulla relationer med dina målgrupper och höja lönsamheten.

Logo och grafisk profil

 

För Svenska Handelsfastigheter har jag tagit fram logo och grafisk profil för Strömpilens köpcentrum i Umeå. Profilen ska främst tilltala kvinnorna, som är den största målgruppen, utan att för den skull skrämma iväg männen.

Symbolen i logon har inspirerats av Kolbäcksbron som ligger precis utanför. Jag valde koppar som passar fint till den vitputsade fasaden. Kompletteras med härliga pasteller.

Strömpilens grafiska profil presenterad på en laptop, grafisk formgivning av Mari Forsell
Strömpilens sigill på ljusgrön bakgrund
typografi för Strömpilen mot gul bakgrund
ljusgrön kasse med strömpilens logo på
Copywritern Katarina Averås logo, design av Mari Forsell
fjellhandels logotyp men fjäll i en cirkel, design Mari Forsell
petit royal logo, ett cafe i zermatt, design Mari Forsell
Logotyp för Eklund & Eklund i form av två versala E som står emot varandra. Design av Mari Forsell
Åreganisationskonsulternas logo mot en fjällbakgrund
SAPSA:s blå logo på en vattenflaska

Grafisk profil

 

Jag har tagit fram en omfattande grafisk profil till Konkurrensverket med nya färger, nytt bildspråk och riktlinjer för de flesta publikationer och profilprodukter som används i verksamheten. Årsredovisningarna jag tog fram med det nya utseendet blev nominerade i Svenska Publishing-priset i kategorin ”Bästa årsredovisning” 2015 och 2017.

nominerad till Svenska Publishing-priset, sigill för 2015 och 2017
nominerad till Svenska Publishing-priset, sigill för 2015 och 2017
omslag på konkurrensverkets årsredovisning
blå siffersida från Konkurrensverkets årsredovisning
närbild på ett gult uppslag i konkurrensverkets årsredovisning
Sida ur Konkurrensverkets årsredovisning med en gul symbol och ett grönt ormburksblad
Blå sida från Konkurrensverkets årsredovisning med blå kulram
grå sida med bok från konkurrensverkets Årsredovisning, design av Mari Forsell

Grafisk profil
Mini

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

Grafisk profil Mini presenteras i form av en digital moodboard.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

49 000:-

Grafisk profil
Bas

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

+ Varumärkesunika grafiska element efter behov t ex mönster, symboler, ikoner
+ Skisser på praktisk användning, t ex trycksaker, annonser, webbsida, app, profilkläder, fasadskyltning, kontors- och butiksmiljö, fordon och förpackningar (väljs ut i dialog, 5-9 stycken)

Grafisk profil Bas presenteras i ett digitalt dokument.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

89 000:-

Grafisk profil
Premium

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

+ Varumärkesunika grafiska element efter behov t ex mönster, symboler, ikoner
+ Skisser på praktisk användning, t ex trycksaker, annonser, webbsida, app, profilkläder, fasadskyltning, kontors- och butiksmiljö, fordon och förpackningar (väljs ut i dialog)

+ Friköpta egna profilbilder
+ Malldokument t ex för digitala presentationer, brev, offerter och fakturor, skyltar och menyer
+ Strategisk färgsättning av lokalen
+ Komplett dokumentation av grafiska riktlinjer och enkel handledning

Grafisk profil Premium presenteras i ett digitalt dokument.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

Leverans av digitala malldokument och friköpta bilder.

Från 129 000:-

Grafisk profil
Mini

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

Grafisk profil Mini presenteras i form av en digital moodboard.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

49 000:-

Grafisk profil
Bas

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

+ Varumärkesunika grafiska element efter behov t ex mönster, symboler, ikoner
+ Skisser på praktisk användning, t ex trycksaker, annonser, webbsida, app, profilkläder, fasadskyltning, kontors- och butiksmiljö, fordon och förpackningar (väljs ut i dialog, 5-9 stycken)

Grafisk profil Bas presenteras i ett digitalt dokument.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

89 000:-

Grafisk profil
Premium

 

+ Logotyp
+ Varumärkets färger
+ Val av typsnitt
+ Bildmanér

+ Varumärkesunika grafiska element efter behov t ex mönster, symboler, ikoner
+ Skisser på praktisk användning, t ex trycksaker, annonser, webbsida, app, profilkläder, fasadskyltning, kontors- och butiksmiljö, fordon och förpackningar (väljs ut i dialog)

+ Friköpta egna profilbilder
+ Malldokument t ex för digitala presentationer, brev, offerter och fakturor, skyltar och menyer
+ Strategisk färgsättning av lokalen
+ Komplett dokumentation av grafiska riktlinjer och enkel handledning

Grafisk profil Premium presenteras i ett digitalt dokument.

Logotyp levereras i format för tryck och webb.

Leverans av digitala malldokument och friköpta bilder.

Från 129 000:-

Grafisk profil – utveckling och nystart

 

Kanske har ditt varumärke redan en logotyp och en grafisk profil som du vill förnya, anpassa till nya förutsättningar på marknaden eller använda i nya sammanhang. Kanske står du inför lansering av en ny produktserie eller ska flytta in i nya lokaler.

Faktum är att många av mina kunder inte startar från noll utan söker en samarbetspartner att utveckla sitt varumärke tillsammans med. Hör av dig så bokar vi ett första möte (kostnadsfritt såklart!).

Logo före/efter för fotograf Anette Andersson
logo för spiragården strax utanför Åre

Ett nära samarbete för högsta kvalitet

 

Mitt strategiska och kreativa arbete baseras alltid på ett nära samarbete med dig som kund. Vi formar processen tillsammans och arbetar strukturerat. Här är exempel på givna milstolpar fram till en grafisk profil för ditt varumärke.

Uppstartsmöte: Du berättar allt jag behöver veta om företaget, produkterna/tjänsterna, nuläge och visioner, förmedlar kunskap om de målgrupper du vill nå, branschen, marknaden och konkurrenter. Vi pratar också om förväntningar på vårt samarbete och gör en tidsplan.

Research: Olika typer av underlag från dig är värdefulla, i kombination med att jag på egen hand undersöker den grafiska och visuella miljö du verkar i.

Kreativt arbete och skisser: När vi ses nästa gång får du ta del av skisser och tankar kring ett eller flera förslag. Vi för en dialog om alternativa vägval och bestämmer gemensamt riktning för det fortsatta kreativa arbetet. Beroende på hur omfattande uppdraget är (vald nivå) är det också aktuellt att ta fram detaljerade skisser på hur den grafiska profilen med bland annat logotyp, färger, mönster och bilder praktiskt kan användas.

moodboard för smyckesföretaget Wilda

Moodboard för Wilda by Sweden, ett smyckesföretag i Jämtland.