Räcker det inte bara med en logo? Färger, typsnitt, former och mönster förstärker ditt varumärke och det blir så mycket mer än bara en logo. Man skapar känslan för ditt företag och varumärke. Har man en grafisk profil blir det mycket enklare att hålla en röd tråd...
Dissad Allt är inte guld och gröna skogar. Ibland gillar inte kunden logon och den åker i papperskorgen. Men denna sparar jag. Kanske det finns någon här ute som gillar den lika mycket som...
V som i Valbo Ett V för Valbo, som blir en kasse/varukorg där handtaget är en glad mun. Så kan tankarna gå när jag tar fram en ny logo. Den här gången för Valbo Köpstad på uppdrag av Svenska...
Design by Anna Anna stickar i mindre skala och behövde en logotyp för att kunna märka upp sina stickade kreationer. En professionell logotyp signalerar att du är en seriös aktör som står för kvalitet. Den möjliggör även att hon kan växa i sitt varumärke och ta mer...
Gult är fult. Eller…? Glädje, energi och lekfullhet förknippas ofta med gult. Passar bra till en ung, kreativ skribent tyckte vi. Ledorden blev grafiskt, rörelse och kul. Ett lekfullt A för det kreativa. A som i första bokstaven i alfabetet. A som i första...